Wat te doen in Valkenburg? Dit is onze top 3!

Er is altijd wat te doen in Valkenburg!

Weet je niet wat te doen in Valkenburg? Wij hebben het harde werk al voor je gedaan en een lijst samengesteld van 3 activiteiten die je absoluut niet mag missen tijdens je bezoek aan Valkenburg!

Wat te doen in Valkenburg?

Sculpturen gemaakt uit mergel en rondleiding met trein

1. Rondleiding met een treintje door de grot

Stap aan boord van onze speciale grottrein en laat je betoveren door de geheimen die schuilen in dit ondergrondse gangenstelsel. Tijdens deze ontspannen rondleiding word je meegenomen langs de openbare atoomschuilkelder uit de tijd van de Koude Oorlog, reusachtige champagneflessen en een hele lange beeldengalerij gemaakt door lokale studenten! Klik op de knop hieronder voor meer informatie over deze rondleiding.

2. De Wielergalerij

Voor de liefhebber van de wielersport is de Wielergalerij een must-see in de Gemeentegrot. Sinds 1938 heeft de Cauberg in Valkenburg een speciale plek in de wielergeschiedenis. In de gangen aan de voet van de Cauberg is de Wielergalerij ontstaan, waar lokale kunstenaars alle gedenkwaardige wielermomenten in Valkenburg vastlegden. Tijdens deze rondleiding delen lokale wielerliefhebbers deze verhalen met u. Klik hieronder voor meer informatie over deze rondleiding!!

Tekeningen in onze Wielergallerij
Ontdek het oorlogsverleden van Valkenburg diep onder de grond

3. Overleven onder de grond

Stap terug in de tijd en ervaar hoe het was om te overleven onder de grond tijdens deze speciale rondleiding de Gemeentegrot. Tijdens de Koude Oorlog diende de Gemeentegrot als schuilkelder, stel er zou een atoombom afgaan. Tijdens de Tweede Wereldoorlog schuilden er 3.000 mensen in de Gemeentegrot. Toiletten, douches, slaapplaatsen, gasdeuren en maskers, alles is bewaard. Geef je nu op via info@gemeentegrot.nl of klik voor meer informatie op de knop hieronder!

Wat te doen in Valkenburg met regen?

Of de zon nu schijnt of niet, in de Gemeentegrot in Valkenburg kun je altijd terecht. Je geniet van alle topattracties in een droge en comfortabele omgeving. Laat het weer je dag niet verpesten en boek nu je tickets voor een onvergetelijk avontuur!

Boek je tickets!

Ontdek de leukste activiteiten en bezienswaardigheden in Valkenburg en boek vandaag nog je avontuur in Gemeentegrot Valkenburg!

Google-reviews
4.3/5